خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/22 - 10:05
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
محمودوند:

زندگی بدون برجام هم ادامه دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: آمریکا بداند فرصت بازگشت به توافق همیشگی نیست و ما یاد گرفتیم بدون برجام زندگی کنیم و اگر از این فرصت استفاده نکند با توسعه دانش صلح آمیز هسته‌ای درس بزرگی به آنها خواهیم داد.

مرتضی محمودوند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به سالروز خروج آمریکا از توافق هسته ای، اظهار داشت: مشکل اصلی غرب با ایران، توسعه دانش، استقلال و رفع وابستگی است. به گواه متخصصان هسته ای امروز به مرحله ای رسیده ایم که تمام چرخه دانش هسته ای را در کشور در اختیار داریم و همین موضوع باعث عصبانیت استکبار شده است.



وی افزود: اگر در موضوع علوم پیشرفته مانند استفاده از ظرفیت های دانش هسته ای، به غربی ها وابستگی داشتیم و از آنها کمک میخواستیم، فشار و یا تحریم ها به این گستردگی وجود نداشت اما وقتی راه استقلال را انتخاب کردیم شاهد ترور، تحریم و بدعهدی هستیم.



نماینده مردم خرم آباد در مجلس با اشاره به خروج آمریکا از توافق هسته ای گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس گزارشات مختلف طبق توافق و موازین بین المللی همکاری های لازم را انجام داد و محدودیت های مختلف را پذیرفت اما این محدودیت ها باعث نشد دانشمندان ما از تولید علم متوقف شوند لذا آمریکا به صورت یکجانبه از توافق خارج شد تا اقتصاد و دانش در کشورمان به صورت هم زمان توسعه پیدا نکند.



وی ادامه داد: ما یاد گرفتیم بدون برجام زندگی کنیم و غربی ها باید بدانند فرصت ها برای بازگشت همیشگی نیست و اگر از پنجره توافق استفاده نکنند با پیشرفت دانش صلح آمیز هسته ای و ایستادگی درس بزرگی به آنها خواهیم داد./



پایان پیام

  • کد خبر : 361563
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار